8.11.2008

zip local | toma café local

A week ago, my friend asked me to help her decorate her parents new café in Veracruz, usually 4 hours away from the city (6 with Friday traffic). So off we went, all the designs were made by my friend Adriana, the logo & bird on the refrigerator, the flowers on the 3 metallic pots & the red tree behind my Billie. It started to look terrific! Adriana's mom made me a café moka which was excellent, guanabana (exotic white pulp, delicious fruit) & blackberry smoothies & some delicious cookies and assorted candies, from San Luis Potosí (north east Mexico), imagine cinnamon & caramel covered pecans, chocolate covered coffee beans.
So go to your local coffee shop & support new & small business!
•Español•
Hace una semana, mi amiga me pidió ayuda para decorar el nuevo café de sus padres en Veracrúz, a 4 horas de la ciudad normalmente (6 con tráfico del viernes). Así que fuímos, todos los diseños son de Adriana, el logo & pajarillo en el refrigerador, las flores sobre las 3 macetitas metálicas & el árbol rojo detrás de mi Billie. Empezó a verse buenísimo! La mamá de Adriana me preparó un café moka que le quedó excelente, smoothies de guanábana & zarzamoras & probamos algunas deliciosas galletas & dulces provenientes de San Luis Potosí (noroeste Mexicano), imagina nueces cubiertas de dulce de leche con canela, granos de café cubiertos de chocolate mmm... Así que ve a tu cafetería local & apoya a nuevos & pequeños negocios!



We stayed at Adriana's grandma's house & Caipirinha cuddle with us in the morning...
•Español•
Nos quedamos en casa de la abuelita de Adriana & Caipirinha se acurrucó con nosotros en la mañana...

1 comment:

Johnny Afro-Masta said...

un taco de lengua por favor...